icon-finish ico-07 ico-08 ico-09 ico-10 ico-11 icons-01 icons-02 icons-03 icons-04 icons-05

Regulamin Zakupów

Spis treści


I. Informacje podstawowe

  1. Właścicielem marki Kryształy 3D oraz operatorem serwisu Kryształy3D.pl dostępnego pod domeną www.krysztaly3d.pl jest przedsiębiorstwo Lumeris Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Praw Kobiet 6, 15-535 Białystok (zwane dalej Lumeris).
  2. Spółka Lumeris została zarejestrowana przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000857614. Spółka posługuje się numerem NIP: 9662142985 oraz REGON: 386911047.

II. Użytkownicy

  1. Korzystanie z serwisu nie wymaga rejestracji. Istnieje możliwość złożenia zamówienia bez zakładania konta.
  2. Podstawową formą komunikacji pracowników Lumeris z klientami jest email. Z tego względu zamawiający powinien zadbać o podanie poprawnego adresu swojej elektronicznej skrzynki pocztowej

III. Złożenie zamówienia

  1. Wszystkie produkty prezentowane w serwisie Kryształy3D.pl są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  2. Ceny produktów prezentowanych w serwisie są cenami brutto, tj. obejmują podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości określonej przez obowiązujące przepisy prawa.
  3. Informacje znajdujące się na stronie serwisu Kryształy3D.pl nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
  4. Klient składając zamówienie za pośrednictwem formularza zamówień (koszyka) stanowiącego integralną część serwisu składa ofertę kupna określonego produktu na warunkach podanych w opisie produktu.
  5. Zamówienia w serwisie można składać 24 godziny na dobę, przez cały rok.
  6. Umowa zawarta pomiędzy klientem a Lumeris dotycząca zakupu danego produktu w serwisie Kryształy3D.pl ma charakter terminowy i trwa przez okres realizacji zamówienia, na który składa się czas wykonania (przygotowania) zamówionych produktów oraz czas ich dostawy. Miejscem spełnienia świadczenia związanego z zakupem produktów w serwisie Kryształy3D.pl jest adres dostawy wskazany przez klienta, z zastrzeżeniem produktów odbieranych osobiście przez klientów, w których miejscem spełnienia świadczenia jest siedziba Lumeris.

IV. Wykonanie zamówienia

  1. Lumeris rozpocznie wykonywanie zamówienia (tj. przyjmie zamówienie do wykonania) niezwłocznie po otrzymaniu należności za zamówione produkty. Jeżeli klient nie dokona przedpłaty, a zadeklaruje odbiór osobisty lub płatność za pobraniem za zamówione produkty Lumeris rozpocznie ich przygotowywanie niezwłocznie po potwierdzeniu danych teleadresowych zamawiającego.
  2. Czas realizacji dla zamówień przyjętych do wykonania w soboty, niedziele oraz święta rozpoczyna się od najbliższego dnia roboczego.
  3. Zamówienie zostanie wykonane z zachowaniem terminów podanych na karcie produktu. Jeżeli w opisie produktu nie została wyszczególniona taka informacja, zamówienie zostanie wykonane niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w ciągu 14 dni.
  4. Deklarowane terminy przygotowania produktu w 1 dzień, 2 dni, 3 dni lub 5 dni oznaczają, że zamówiony produkt zostanie wykonany w ciągu odpowiednio jednego, dwóch, trzech bądź pięciu dni roboczych liczonych od początku pierwszego dnia roboczego, jaki następuje po dniu, w którym zamówienie zostało przyjęte do wykonania, przy czym soboty, niedziele i dni świąteczne są traktowane jako dni wolne od pracy.
  5. Wydłużenie zadeklarowanego przez Lumeris czasu potrzebnego na przygotowanie produktu może nastąpić, gdy klient poprosi o wykonanie nietypowych prac projektowych lub przedstawienie projektu produkcyjnego. W takiej sytuacji termin wykonania produktu wydłuża się o czas potrzebny na dodatkowe prace projektowe oraz okresy oczekiwania na odpowiedzi klienta.
  6. Zamawiający ma prawo do wprowadzenia korekt w złożonym zamówieniu w każdym momencie jego realizacji. Wymagane jest w tym celu złożenie przez klienta pisemnego oświadczenia wysłanego drogą elektroniczną na adres email: [email protected]. Lumeris zrealizuje zamówienie uwzględniając zgłoszoną zmianę. Jednakże, jeżeli zgłoszona przez klienta korekta zamówienia wiązać się będzie ze wzrostem kosztów jego wykonania Lumeris będzie przysługiwało z tego tytułu dodatkowe wynagrodzenie, o którego wysokości Lumeris powiadomi klienta niezwłocznie po otrzymaniu informacji o zgłoszonych przez niego zmianach. W takim przypadku wprowadzenie zmian w zamówieniu wiązać się będzie z wyrażeniem przez klienta zgodny na wyższe wynagrodzenie Lumeris.
  7. Zamawiający ma prawo do rezygnacji z zamówienia w każdym momencie jego realizacji. Wymagane jest w tym celu złożenie przez klienta pisemnego oświadczenia wysłanego drogą elektroniczną na adres email: [email protected]. W przypadku rezygnacji przez klienta ze złożonego zamówienia na kryształ 3D lub inny produkt wykonywany wg. indywidualnej specyfikacji klienta Lumeris przysługuje rekompensata pokrywająca koszt wykonanych już prac projektowych i zużytych materiałów. Lumeris każdorazowo poinformuje klienta o wysokości rekompensaty niezwłocznie po otrzymaniu informacji o jego chęci rezygnacji z zamówienia, równocześnie wstrzymując prace do uzyskania potwierdzenia lub zmiany decyzji klienta.

V. Warunki dostawy

  1. Zamówione produkty dostarczane są przy udziale wyspecjalizowanych operatorów pocztowych i kurierskich. Istnieje także możliwość osobistego odbioru zamówionych produktów w siedzibie Lumeris przy ul. Praw Kobiet 6 w Białymstoku, po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym ustaleniu terminu odbioru.
  2. Jeżeli klient nie zastrzeże inaczej, usługa transportu (przesyłki) zamówionych produktów zostanie zrealizowana niezwłocznie po ich wykonaniu.
  3. Gotowe produkty przeznaczone do wysyłki:
    • kurierem - zostaną nadane najpóźniej w kolejnym dniu roboczym,
    • pocztą lub paczkomatem - zostaną nadane najpóźniej w ciągu kolejnych 2 dni roboczych.
  4. Zamówienia wysłane pocztą lub paczkomatem są dostarczane zazwyczaj w ciągu 2-4 dni, nie później jednak niż w ciągu 14 dni. Zamówienia wysłane kurierem są dostarczane zazwyczaj następnego dnia roboczego po dokonaniu wysyłki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni.
  5. W przypadku odbioru osobistego, o możliwości odebrania zamówionego produktu klient jest informowany drogą elektroniczną.
  6. Zamówienia złożone za pośrednictwem serwisu Kryształy3D.pl dostarczane są wyłącznie na obszarze Polski.
  7. Wysyłka za granicę jest możliwa jedynie przy zamówieniach złożonych drogą mailową. Dla zamówień złożonych tą drogą mechanizmy serwisu wspomagające składanie zamówienia tj. konfigurator statuetki pełnią jedynie funkcję pomocniczą. Dla zamówień złożonych drogą mailową nie obowiązuje niniejszy regulamin. Koszty wysyłek zagranicznych są ustalane indywidualnie w zależności od wagi przesyłki oraz kraju przeznaczenia.

VI. Formy płatności

  1. Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny za zamówiony w serwisie Kryształy3D.pl produkty, w tym za koszty dostawy, nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, z zastrzeżeniem, gdy płatność następuje przy odbiorze lub za pobraniem. Możliwe są następujące formy płatności:
    • za pobraniem – zapłata gotówką kurierowi lub doręczycielowi poczty przy odbiorze zamówionych produktów,
    • przelewem - forma płatności dla klientów preferujących samodzielne logowanie do banku internetowego lub wizytę w placówce banku. Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje za pośrednictwem poczty elektronicznej (email) numer rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Lumeris, zamówienie jest przekazywane do wykonania.
    • przelewem online – forma płatności elektronicznej obsługiwana przez PayU S.A. – krajowej instytucji płatniczej, z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399. Z chwilą potwierdzenia dokonania płatności tym sposobem, zamówienie jest przekazywane do wykonania.
    • kartą płatniczą (Visa, Mastercard) - każda transakcja płatności kartą jest w sposób bezpieczny autoryzowana przez PayU S.A. Z chwilą potwierdzenia dokonania płatności tym sposobem, zamówienie jest przekazywane do wykonania.
    • PayPal – forma płatności elektronicznej obsługiwanej przez PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A z siedzibą pod adresem L-1150 w Luksemburgu. Z chwilą potwierdzenia dokonania płatności tym sposobem, zamówienie jest przekazywane do wykonania.
  2. W przypadku niektórych rodzajów asortymentu dostępnych w serwisie Kryształy3D.pl, Lumeris zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności poprzez nieudostępnianie określonych opcji płatności i dostawy.

VII. Gwarancja, rękojmia i reklamacje

  1. Produkty sprzedawane w serwisie Kryształy3D.pl mogą posiadać gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. Jeśli gwarancja została udzielona czas jej obowiązywania widnieje w opisie produktu na stronach serwisu Kryształy3D.pl, a szczegółowe warunki realizacji gwarancji zostały określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta, udostępnionym w zakładce „opis i zdjęcia”. W przypadku, kiedy z produktem dostarczona jest oryginalna karta gwarancyjna, napraw gwarancyjnych dokonują autoryzowane punkty serwisowe w całym kraju.
  2. Gwarancja na sprzedany produkt nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z rękojmi za wady produktu.
  3. Lumeris odpowiada za wady sprzedawanych w serwisie Kryształy3D.pl produktów na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.
  4. Reklamacje można składać do Lumeris w formie elektronicznej przesyłając stosowne oświadczenie pocztą elektroniczną na adres [email protected] lub w formie pisemnej na adres siedziby Lumeris podany w pkt. I.1 regulaminu. Proponowany wzór pisma reklamacyjnego stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
  5. Z uwagi na charakter sprzedawanych w serwisie Kryształy3D.pl produktów najlepszą formą składania reklamacji jest wysłanie wiadomości email na adres [email protected]. Jeżeli będzie to uzasadnione charakterem wady do jego opisu powinny zostać dołączone zdjęcia dokumentujące wadę. W sytuacji wątpliwej może zajść konieczność zwrotu reklamowanego produktu do siedziby Lumeris. Przed odesłaniem reklamowanego produktu należy uzgodnić wcześniej z przedstawicielem Lumeris tryb i warunki, na jakich ma nastąpić wysyłka.
  6. W przypadku, gdy doręczona przesyłka z zamówionymi produktami będzie nosiła znamiona uszkodzenia (tj. zgniecenia, zamoczenia opakowania, naderwania taśm zabezpieczających, przerwania ciągłości opakowania) prosimy o spisanie protokołu szkody w obecności przedstawiciela firmy przewozowej, której została powierzona dostawa produktów.
  7. Klient ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że Lumeris niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla klienta wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo usunie wadę. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już wymieniony lub naprawiony w ramach reklamacji lub też Lumeris nie wymieniło produktu na wolny od wad, ani tej wady nie usunęło.
  8. Lumeris rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Jeżeli w ciągu 14 dni Lumeris nie ustosunkuje się do żądań Klienta, oznacza to, iż uznało żądania za uzasadnione. W każdym z powyższych przypadków, gdy realizacja żądań klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego produktu, koszty dostawy ponosi Lumeris.
  9. Po wyczerpaniu trybu reklamacyjnego klienci mają możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed podmiotami uprawnionymi do pozasądowego rozwiązywania sporów. Funkcję tą pełną m.in. Stałe Polubowne Sądy Konsumenckie działające przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej, w tym Sąd Polubowny przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w BIałymstoku (ul. Żelazna 9 lok. 1U, 15-297 Białystok). Informacje o dostępie do pozasądowego trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: polubowne.uokik.gov.pl.
  10. Klienci będący konsumentami mogą skorzystać z unijnej platformy internetowej Online Dispute Resolution (ODR), służącej pozasądowemu rozwiązywaniu sporów dotyczących zakupów przez Internet.

VIII. Zwrot zakupionych produktów

  1. Klient, który dokonał zakupu jako osoba fizyczna i nabył dany produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, podlega ochronie ustawowej jako konsument.
  2. Jako konsument traktowana jest także osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która nabędzie dany produkt w związku z prowadzoną działalnością, lecz zakup ten nie będzie miał charakteru zawodowego (nie będzie wynikał z przedmiotu działalności nabywcy).
  3. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta konsument może odstąpić od umowy zakupu, bez podania przyczyny, w ciągu 14 dni od daty odebrania zamówionych produktów. W przypadku dostawy zamówienia partiami bieg tego terminu rozpoczyna się od dnia dostarczenia ostatniej części zamówienia.
  4. Zgodnie z art. 38 ww. ustawy prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Zatem, gdy przedmiotem zamówienia jest personalizowany kryształ 3D (tj. statuetka z wykonanym indywidualnym grawerunkiem wg. specyfikacji klienta) nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy wynikające z Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, a Lumeris nie jest zobowiązane przepisami prawa do jego przyjęcia oraz automatycznego zwrotu ceny jego zakupu. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości wykonania zamówionych produktów konsument ma jednak zawsze prawo złożyć reklamację. Wynikające z obowiązujących przepisów prawo konsumenta do odstąpienia od umowy dotyczy natomiast produktów prezentowanych w serwisie Kryształy3D.pl takich jak:
    • podstawki pod statuetki,
    • niepersonalizowane kryształy 3D.
  5. konsument chcąc zrezygnować z zakupionego przedmiotu powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna-sprzedaży. konsument może zrobić to drogą elektroniczną składając stosowne oświadczenie pocztą elektroniczną wysyłając ją na adres [email protected] lub w formie pisemnej wysyłając ją na adres siedziby
  6. Lumeris podany w pkt. I.1 regulaminu. Proponowany wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik nr 2 do regulaminu. Lumeris potwierdzi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy wysyłając wiadomość email na adres poczty elektronicznej podany przez klienta w momencie złożenia przez niego zamówienia.
  7. Po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy konsument powinien niezwłocznie, tj. w terminie do 14 dni, odesłać zwracany produkt wraz z dowodem jego zakupu (oryginałem lub też kopią). Koszt odesłania do Lumeris zwracanego produktu ponosi konsument. Zwrot powinien nastąpić do siedziby Lumeris, której adres został podany w pkt. I.1 regulaminu
  8. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia zamówionego produktu inny niż najtańsza forma dostawy oferowana przez Lumeris konsumentowi zostanie zwrócona cena zamówionego produktu oraz kosztów najtańszej formy dostawy obowiązującej w momencie złożenia przez konsumenta zamówienia.
  9. Zwrot kwoty należnej konsumentowi nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jaki zastosował konsument przy dokonywaniu płatności za zamówiony produkt, chyba że konsument wyrazi zgodę na zastosowanie innego sposobu płatności.
  10. Lumeris dokona zwrotu kwoty należnej konsumentowi najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Termin ten jednak może zostać przedłużony do chwili otrzymania przez Lumeris zwróconego produktu lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
  11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zamówionego produktu na skutek korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i sposobu funkcjonowania.

IX. Zwrot zużytego sprzętu eklektycznego

  1. Lumeris umożliwia swoim klientom oddanie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego przeznaczonego dla gospodarstw domowych. Każdy klient zakupując u nas sprzęt elektryczny lub elektroniczny ma możliwość nieodpłatnego pozostawienia zużytego sprzętu tego samego rodzaju w ilości nie większej niż sprzedawany nowy sprzęt. Zebrany w ten sposób zużyty sprzęty zostanie przekazany do zakładu przetwarzania odpadów.
  2. Chęć zwrotu zużytego sprzętu należy zgłosić drogą mailową na adres email: [email protected] w okresie nie dłuższym niż jeden miesiąc od zakupu nowego sprzętu. Sam zwrot zużytego sprzętu powinien nastąpić w ciągu 30 dni od zgłoszenia chęci zwrotu. Klient wysyła zużyty sprzęt na swój koszt na adres siedziby Lumeris wskazany w punkcie I.1.

X. Ochrona danych osobowych i archiwizacja zleceń

  1. Podanie przez klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie tych danych powodować będzie niemożność dokonania przez klienta zakupów. Dokonując zakupu klient może wyrazić zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystywanie przez Lumeris danych osobowych klienta w celu i w zakresie potrzebnym dla wykonania przez Lumeris zamówienia (tj. dla dostarczenia klientowi przesyłki i dokonania rozliczeń). Dane osobowe klienta mogą zostać przekazane osobom trzecim wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji zamówienia, w szczególności przedsiębiorcom pośredniczącym w zamawianiu usług kurierskich, operatorom pocztowym i firmom kurierskim w celu nadania przesyłki.
  2. Dane będą przetwarzane z zachowaniem wszelkich wymogów bezpieczeństwa określonych przepisami prawa. Klient ma prawo swobodnego dostępu (wglądu) do swoich danych osobowych, prawo ich poprawiania, a także prawo żądania zaprzestania ich przetwarzania i ich usunięcia z bazy danych, co należy zgłosić do administratora danych, w formie pisemnej. Administratorem danych jest spółka Lumeris Sp. z o.o. mająca swoją siedzibę w Białymstoku przy ul. Praw Kobiet 6.
  3. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Klient składając zamówienie potwierdza, iż udostępniając Lumeris materiały potrzebne do realizacji zamówienia (zdjęcia, tekst dedykacji, modele 3D, itp.) nie narusza przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelką odpowiedzialność za przekazanie Lumeris materiałów łamiących prawa autorskie podmiotów trzecich ponosi klient.
  4. Jeżeli klient nie wyda dyspozycji nakazującej usunięcie przekazanych przez niego materiałów Lumeris podda je archiwizacji w celach księgowych oraz ewentualnego powtórzenia zamówienia.
  5. Lumeris ma prawo do usunięcia archiwizowanych materiałów w każdym momencie, bez uprzedniego informowania klienta.

XI. Wymagania techniczne w zakresie korzystania z serwisu

  1. Do korzystania z serwisu Kryształy3D.pl potrzebny jest podłączony do Internetu komputer lub inne urządzenie mobilne z zainstalowaną na nim przeglądarką internetową, w wersji nie niższej niż:
    • Firefox 80
    • Opera 70
    • Safari 12
    • Chrome 82.
  2. Przeglądarka powinna mieć włączoną obsługę JavaScript i ciasteczek (cookies).
  3. Rozdzielczość ekranu komputera bądź urządzenia mobilnego używanego do korzystania ze sklepu powinna być nie niższa niż 960 x 600 px.

XII. Postanowienia końcowe

  1. Opisy i zdjęcia produktów umieszczone na stronie www.krysztaly3d.pl są własnością Lumeris.
  2. W przypadku wprowadzenia przez Lumeris zmian w regulaminie, dla złożonych zamówień obowiązuje treść regulamin aktualna w chwili złożenia zamówienia.
  3. W razie jakichkolwiek wątpliwości oraz pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy na adres [email protected].

XIII. Załącznik 1

Formularz reklamacji - Pobierz formularz reklamacji

XIV. Załącznik 2

Formularz odstąpienia od umowy - Pobierz formularz odstąpienia od umowy

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2022